2008. szeptember 18., csütörtök

Csütörtök

Reggel a tegnapról maradt kiegészítést csináltam. A feladat egy szövegfájl beolvasásra, írása, mentése volt. Plusz az ehhez tartozó logika kivezetése. Igazi keyboard-monkey task, hiszen gondolkozni nem kell benne, csak ütni a sorokat. Mikor annak idején - öt éve? - javatanulásra adtam autodidakta módon a fejemet - nem sejtve, hogy idáig és ilyen mélyre jutok a témában - a legelső programom is hasonló volt. Egy mp3 legutolsó 128 kbyte-ját akartam beolvasni és hozzájutni a benne tárolt infókhoz. Most ennek a feladatnak a megvalósítása kb. öt percig tart, és közben még átfutottam a leveleimet is. Ez mindig eszembe jut, mikor a legelső java kódsoraimhoz hasonló feladattal szöszölök.
Persze nem gondoltam volna öt éve, hogy Svájcban leszek és hétvégente 900 km-t fogok utazni.


Délben a Migros-ba mentünk, amiről kiderült, hogy francia és Migro-nak ejtik. A kaja sertéssült, krokett és saláta volt. Utána vettünk csokit, szőlőt és fügét. A fügében csalódtam, közel sem volt olyan finom, mint a görög füge. A legérettebbek az ottani megéretlenebbeknek feleltek meg. Mondjuk Törökországból hozták be őket, nem görögből.
Este hazaskypoltam anyámékhoz. 0,177 euró - kb. 42 Ft - per perc áron lehet hívni mobilt. Régebben a vezetékes jóval olcsóbb volt, de most ha jól láttam, egyesítették a tarifákat egy köztes áron.


Megint fellépett a konyhanélküliek és családnélküliek nagy kérdése, mit együnk ma. Ötletként elmentünk szenyóért a vasútállomás melletti boltba, de semmi értelmes étel nem volt már. Megnéztük a közeli mekit is, ahol kaptunk a cézársaláta mellé kóláspoharat ajándékba.


Este szokásos netkonfigolással csesztük az időt. Majd Alex beVNC-zett és megoldott a problémát. Sajnos a hotelban ezek az alacsonyabb kategóriájú apartmanok szarul vannak berendezve. Ez a konnektorok és netcsatlakozók rossz elhelyezését jelenti. A többi, vélhetően normálisabb, apartman sajnos tele van. Egész városban nem lehet normális szállást kapni, mert minden hotel megtelt. Ugyanakkor lakást nem adnak ki a svájciak csak egy évnél nagyobb időtartamra. Simán megérné itt egy hotelt nyitni, csak ugye sem a pénz, sem az engedélyek nem állnak a rendelkezésemre.

Nincsenek megjegyzések: